قصص العصابة

قصة زياد الروسي من جروب العصابة
القصة دي حقيقية اتقلتلي من صحبي و قاريبي تمم يا جدع 
بوص يا جدع انا اسمي بودا عندي ١٧ سنه وداخل تالته ثانوي المهم كنا في يوم انا وتلاته اصحابي واحد اسموا احمد والتاني اسموا مصطفى فا المهم كنا في النادي مركز شباب الجزيره في حته اسمها ارض الجلف المهم احنا بنحب نروح المكان ده اكتر علشان فاضي ومفهوش حد ولا في أمن ونلعب براحتنا  فا فيوم كنا بنلعب انا ومصطفى واحمد كوره زي اي ناس بتلعب كوره وفاجاه لقينا بتاع أمن منعرفش كلنا منين بس انا كنت شيفه انوا جي علينا بس عامد نفسي عبيط المهم قلنا انتوا بتعملوا اي هنا فنا رديت قلته احنا كنا بنلعب كوره وخلتص مشين فقلنا طيب يلا من هنا ومتجوش هنا تاني قلنالوا حاضر هنمشي واحنا بلنبس الكوتشيهات انا كانت عيني على الراجل لحد موصل لزرع ولقيت الزرع ده بيتفتح زي قبه كدا وهو دخل فيها والمفروض ان الزرع ده وراه جراش عربيات النادي المهم انا قلتلهم يا جدعان الراجل اختفه فهما كمان لحظه انا واختفه لانوا ممشين منحيت الباب بتاع المكان يعني بس انا الي كنت ملاحظ حركته حتى قلتلهم يا جدعان الشجر بيتفتح زي قبه طبعا زي اي حد قلولي بطل عيل يسطا واتغطى كويس قبل متنام المهم خلاص احنا كنا مشين بس حسينا ان في حد بيتحرك حولينا   مع ان احنا كنا الوحدتين الي في المكان  المهم قلنا ممكن تكون تهيقات وخرجنا بعد كدا لقينا بنات وشقطنها فنسينا الموضوع وبعد فتره كبيره رحنا النادي كنت لسه انا و مصطفى مخلصين امتحانات علشان انا وهو في نفس السنه وخلصنا امتحناتنا في آخر رمضان فقلنا يلا نروح النادي بس مكناش ريحين نلعب كوره بس احنا في العاده بتعتنا بنروح ارض الجلف شواء بنلعب كوره او رحين نقعد عادي بس المهم كان واحمد ومصطفى بيعمله حاجه ونا واقف مستنيهم بس كانوا قدامي يعني المكان مكنش بعيد اوي يعني انا شيفهم واحنا كنا وقفين عند المكان الي اتفتحت في لاقبه الي خرج منها بتاع لامن واحنا اول ما رحنا عند المكان افتكرنا الي حصل قبل كدا وملقناش لاقبه الي خرج منها بتاع لامن فنا رحت سنت على الصور بتاع التراك كدا واحمد ومصطفى لسه بيبصوا على المان تباع القبه ده المهم انا سمعت صوت دحكه نسوان شرميط كدا وبحكم ان احنا شباب في أولى  ثانوي فطبيعي بقا عندنا فضول يا جدع نعرف فين الحريم دي بس انا سالت اصحابي سمعت صوت الشرموطه الي بتتحك ذي قلولي لا فطلع انا انا الوحيد الي سمعت الصوت بس يا جدع وفنا قلتلهم طيب تعالوا ونا هثبتلكم ان في حريم جوه علشان انا متأكد اني سمعت صوتهم المهم دخلنا مشفناش حاجه ف مصطفى صحبي شاف زي واحد ماسك تلفونه و موطي لاضاءه بتاعت التلفون ونا ولا أحمد كنا شايفينه المهم فضلنا بصين شويه لحد ماشفنا وبعد كدا لقينا اربع أشخاص مش عرفين نحدد دول حريم ولا رجاله علشان هم مش باين اي حاجه خالص بس احنا شيفنهم وشايفين ان في ناس واقفه المهم لقينا ان الفتحه الي خرج منها بتاع لامن المره الي فاتت ظهرت تاني وفعلين شفناها بقا احنا التلاته وزي ميكون في حد عمال يطلع ويدخل تاني الي هو بيقول لحد واقفين لا مشيوا لا لسه واقفين المهم فضلنا واقفين مسكرين مش عرفين نعمل اي وكل حاجه شيفنها مش راديه تروح وخلاص بقا كنا خيفين وهنشخ على نفسنا المهم مصطفى قلي انا هصور قلتلوا ماشي وبعد ما صور خرجنا علشان نقعد برا المكان ده واحنا مشين سمعانا ان واحمد صوت حد بيقول اتفضل بس الصوت ده كان بصوت مصطفى صحبي ونا واحمد بس الي سمعناه مصطفى مسمعش حاجه خالص المهم لما سألناه قلنا وقعد يحلفلنا انوا مقلش حاجه المهم قعدنا علشان نحاول نترجم الموضوع بس معوفناش المهم قلت لمصطفى افتح كدا الصوره الي صورها اول مفتاحها لقينا الصوره زي ميكون حد لابس حاجه سوده وبحدفها على الكاميرا فنا قلتهم تعالوا نسأل حد انا طبعا متبعة من ساعت مبدات بس مكنتش عارف اوصلك قلتلهم انا هحاول اكلم الديبو قلوا مش هتعرف توصله فنا افتكرت ان في واحد صحبي اسموا محمد جمال كان قلي ان انوا لي في الحوارات دي المهم كلمته مردش عليا وكلمني بعد عشر دقايق كلمني تاني المهم قلتوا انا بودا يسطا الي معاك في المدرسه علشان انا كنت بكلمه من نمرت احمد فقلي اي يسطا عامل اي وحشني والكلام الي بيقا في أول مكلمه بين أصحاب بقلهم كتير مشفوش بعض المهم بدأت احكبله الي حصل ونا بحكيله هو بيقولي على الي بيحصل زي ميكون عارف الي اي حصل قلي انتوا التلاته مينفعش تخشوا المكان ده تاني لان انتوا مرفوض تخشوه مع  بعد  طب لي يقلي معرفش هو كدا قلي لو دخلت لوحدك مش هتشوف حاجه قلي اتنين مش هي شوفوا حاجه لاكن تلاته مع بعض هتشوفه وتحسوا وقلتلو على كلمه اتفضل قلي هي ليها معناين ان ممكن بيقلولقوا خشوا الجحيم علشان هم بعتلك ا بتاع لامن علشان يحزركوا او بيقولوا  لا امشوا خلاص متجوش تاني طيب اسأله مين دول يقلي مش هقلك المهم وحكتله على حوار الصوره قلي قلتلك متخشش تاني وبدأ يتعصب عليا علشان خايف عليا وكدا فلي هبقا اظبط معاك واجي معاك في يوم كدا واعرف في اي قلتلوا ماشي وقفلت مع

اه المهم احنا كنا خلتص تعبنا من كتر التفكير وقلتهم احنا لازم نحكي لحد كبير يعني بس مش لأهلينا علشان مش هيصدقوا حاجه قلتلهم نحكي لشيخ قلول ي ماشي المهم وحنا خرجين من النادي عدينا على جامع العجوزه الجامع ده او انت تعرفه يا جدع كبير فشخ وكل الناس الي في العجوزه عرفاه المهم دخلنا كان في صلاه تهجد فضلنا لحد مخلصوا الصلاه وقلنا للشيخ علي الي حصل ليقنا وشه زي ميكون في حاجه ومخبيها علينا او بيقول ايه العيال العبيطه دي معطلين الصلاه على موضوع زي ده مش عرفين والله المهم قطعنا وقلنا انتوا يتصلوا قلنالوا ينقطع فيها بس بنصلي يعني قلنا طبعا الكلام الي لازم اي حد يقلوا علشان مبتصلوش فلازم تشوفوا حجات المهم يا جدع روحنا وكنا مطمئنين شويه بس في قلق برضوا وعملين فكر في الموضوع المهم اليوم ده منمناش وفضلنا  قعدن وسهرانيم ونمت مدا شويه بس كل شويه اصحى يعني بعد نص ساعه كدا من التغفيله الي بغفلها ومصطفى صحبي كلم واد صاحب صحبه برضوا لي في نفس الحوار وقله نفس الحوار بتاع محمد جمال صحبي وقله الواد الي سمع الدحكه بتاعت البت ده هو الي خطر جدا وممكن يحصله مشاكل انصحكم تبعده عنه او متخلهوش يروح النادي بس برضوا ينفعش نروح المكان مع بعض لي معرفش برضوا نفس كلام محمد جمال بالملي المهم كبرنا ونسينا الموضوع خلاص وفي مره تانيه روحنا برضوا المكان  ولقينا في نور كشاف موبيل في نفس مكان الاشخاص  بتوع المره المره الي فاتت ف المزه دي قررانا نقرأ قرآن في المكان قول ماقلنا بسم الله الرحمن الرحيم قل هو الله أحد النور اطفي والمكان ضلم قمنا خرجنا على طول والله زي مبقلك كدا يا جدع ده الي حصل والله ولا نقص كلمه ولا زاد كلمه ويا رب اقدر اوصلك وترود عليا علشان انا مش عارف اوصل لحل والله

تعليقات

المشاركات الشائعة